pondělí 21. června 2010

STRAČÍ HNÍZDO






Pojem umění představuje pro každého z nás něco jiného. Někdo musí navštívit galerii, aby si uvědomil, že ho obklopují umělecká díla. Pak jsou lidé, třeba jako já, kteří vidí umění ve starých naušnicích v pouličním bazaru, v neobyčejném knoflíku na své košili nebo parfémovém flakónku po babičce.

Tento blog jsem vytvořila pro Vaše chvilky odpočinku, kdy kolem Vás není nic, jen Vy sama a kouzelné drobnosti, které dělají NÁŠ svět krásnějším.

Miluji módu. Je to každodenní rej masek, do kterých se převlékáme. Mnoho z nás si vybírá oblečení podle nálady. Já zásadně oblékám několik barev najednou, když mám kreativní náladu. A tu mám téměř denně, takže jednoho dne jsem si uvědomila, že můj šatník je jak pastelky. Navíc plný světýlek, korálků, flitrů, prostě stračí hnízdo. Do mého života vstoupila doslova barevná mánie. A protože bez doplňků by pro mě móda nebyla módou, vytvořila a nakoupila jsem si i všebarevné šperky a doplňky. A když už toho bylo moc, přesedlala jsem naopak na sněhově bílou.

Kolekce 1: šaty H&M, opasek Terranova jsem dostala dárkem od mé kamarádky Andrejky, top F&F boty Reserved, kabelka H&M – říkám ji gobelínová, protože její látka je jako staré gobelíny na zámcích. Boty jsou zaneřáděné blátem, v den focení byly všude okolo potopy a focení v přírodě se bez bláta neobešlo. Náhrdelník bez značky - dá se zavěsit i na dlouhý řetízek, vypadá pak moc hezky.



Náramky mám už dlouho, takže si nepamatuji, od kud je mám. Jen jeden si pamatuji moc dobře, ten nejhrubší. Je z Portugalska. Jsou to pecky z broskví mořené do tmavě hnědé až mahagónové barvy kombinované s dřevěnými korálky stejné barvy. Koupila jsem je na trhu v Lisabonu a z původních korálků na krk jsem si udělala náramky. Jeden už zdobí mou kamarádku, takže mi zůstal jen tento. Prsten je plastový, nevím, kde jsem ho už koupila, ale má krásně jantarovou barvu, hlavně když se do něj opře sluníčko.


Náušnice nejdou moc vidět, přikládám ještě nafocené v detailu. Koupila jsem je v Six. Ty druhé taky, ale ty bych vybrala pro jinou kolekci.



Hodinky Bentime mají krásné květinové motivy na koženém řemínku, hodí se snad ke každému oblečení. Na foto v detailu také hodinky T. Hilfiger. Uvidíte je v dalších kolekcích.




Šaty jsem kupovala na náměstí v Budapešti. Ráda na výlet do maďarské metropole vzpomínám. Krásná architektura, mnoho překrásných mostů, Dóm svatého Štěpána s magicky přitažlivým stejnojmenným náměstím a navigační cedule s označením FASHION STREET. Mimo luxusní značky jsme našli i H&M. Dvě hodinky jsme se s mou přítelkyní Maškou ztrácely mezi davy nakupujících žen. Navštívila jsem i další obchůdky, o tom v příštích kolekcích.



K této kolekci se dají nosit i růžové doplňky, neboť růžový top je velmi výrazné barvy, a tedy dosti dominantní. Má hned několik růžových náušnic, na fotce jsou první s pírky, které už mám tak dlouho, že nevím, kde jsem je pořídila. Další troje náušnice jsou mé výrobky. Stejně tak korálky, které jsem si “umlela“ v mém oblíbeném mlýnku. Mlýnek mám ze starožitnictví z Nových Hradů. Je to snad nejlepší starožitnictví, co jsem kdy navštívila. Sídlí v blízkosti zámku Nové Hrady, kde je nádherná procházka jejich zahradami. Najdete je i na internetu: www.antiques-nove-hrady.cz . Doporučuji také pro letní výlet – město Litomyšl, poblíž je agropenzion s rybníkem. Grilovali jsme čerstvě ulovené pstruhy a pili pivo přímo ze džbánku. Máte taky nějaký tip na výlet?


Tyto náušnice růžových odstínů jsem si koupila na Krétě. Jsou překrásné, ale hodně těžké. Na celodenní nošení asi moc nejsou. Značku nebo název obchodu si již nepamatuji.


Prstýnek je také focený na mém oblíbené mlýnku a je koupený ve Vízovicích. Našla jsem tam malé, zapadlé zlatnictví. Jeho výloha vypadala hrozně, ale byla mi zima, a tak jsem se schovala do tohoto obchůdku. Uvnitř měla paní prodavačka nádherné prsteny.


Náhrdelník jsem si koupila v mém oblíbeném klenotnictví v Havířově (nad kinem Centrum), ale nevím, jak se jmenuje, ještě to zjistím, až tam půjdu zase nakupovat. Na přívěsku je vyobrazena dívka - žena z profilu. Přívěšek je lemovaný zirkonky a je to jeden z mých nejoblíbenějších šperků.



A pokud mám opět chuť hýřit barvami, můžu použít mé oblíbené knoflíkové náušnice a korálky bez zapínání. Oboje jsem si vyrobila sama a mají tolik barev, že se dají doladit skoro s každým oblečením. Vše je foceno na retro kartáči a zrcadle. Set je opět pořízen v antikvariátu v Nových Hradech a zdobí mou toaletku.


Prý jsem na fotkách hodně vážná. Opak je pravdou. Jen se na fotkách nerada směju. Tak tady jeden důkaz.

4 komentáře:

  1. Inuš super nápad. MOc se mi to líbí, jen tak dál!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Pinečko ;),

    tak konečně tě zase vidím v aktuální podobě. Asi si tě najmu na psaní článků. Džižik :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Ini. Tak jsem koukla na tvou tvorbu a musím uznat, že máš velmi vytříbený cit pro aranžování. Teď hodnotím fotky tvých doplňků. Máš velkou představivost a měla bys ji do budoucna ještě využít.:-) No a co se tebe a tvých fotek týče, jsi stále divoška :-). Barva vlasů i střih ti moc prospěl, světlá varianta ti taky moc slušela, ale nevynikla tvá kukadla. Teď je opět zamířeno právě na ně. Jen by mě zajímalo kdo tě fotil? Ráda bych si to s tebou vyzkoušela taky, jelikož mě focení taky baví... to je jen nápad do budoucna, pokud se zase někdy sejdem ;-). Na závěr ti přeji mnoho inspirace, kterou určitě brzy v reálu předvedeš. Pac a pusu malé Sofii. Lada

    OdpovědětVymazat
  4. Téda, jen tak dál. Opravdu Vám fandím a ve Vaší šperků ať už dámských nebo dětských Vás plně podporuji. Už se velice těším na další, které sem na blog nandáte. Radost se vždycky kouknout.

    OdpovědětVymazat